Header

BOB en trots erop! Zomercampagne 2018

De vele feestjes, BBQ's, festivals, sportmanifestaties en andere evenementen nodigen uit om in de zomer een glas te drinken. Maar alcohol en rijden gaan niet samen, ook niet als de zon schijnt. De nieuwe BOB-zomercampagne, die op 8 juni 2018 van start gaat, wil de Belg weer attent maken op de alternatieven voor drinken en rijden.  

Even schrikken van de cijfers

Tijdens de zomer gebeuren per dag 12 verkeersongevallen waarbij een bestuurder onder invloed van alcohol is. Uit een bevraging van Vias Institute blijkt dat:

  • 1 op de 2 Belgische bestuurders drinkt op zomerfestivals alcohol terwijl ze nog met de auto moeten rijden.
  • 1 op de 3 rekening houdt met de wettelijke limiet.
  • 1 op de 5 zijn alcoholgebruik /helemaal niet aanpast.

BOB-campagne maar één missie: aantal verkeersslachtoffers doen dalen

De BOB-campagne heeft één missie voor ogen: het aantal verkeersslachtoffers ten gevolge van alcohol blijvend laten dalen.
BOB zijn betekent voor 80% van de Belgische bestuurders dat je helemaal niet drinkt als je met de wagen bent. Maar het houdt net zo goed in dat je vooraf zorgt voor een veilig alternatief om thuis te geraken als je weet dat je gaat drinken. Dat kan door op voorhand een taxi te regelen, een hotel te reserveren of een traject met het openbaar vervoer uit te stippelen.
Een BOB denkt dus aan de veiligheid van zichzelf en van de andere weggebruikers. Zonder blozen mag je dan terecht uitdragen: BOB … en trots erop!

Relevante artikels

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Meer informatie